Az elmúlt időszak változatos képet mutatott a professzionális takarítás területén. A COVID 19 nyomán a fertőtlenítőszerek és higiéniai berendezések gyártói szárnyaltak, míg a foglalkoztatottság hullámzó képet mutatott. A bezárások és (újra)nyitások nagy rugalmasságot és alapos üzleti tervezést kívántak a szolgáltatói oldalon. A tapasztalatokból mit érdemes átemelni az új évre?
A járvány nyomán kialakuló körülmények az emberi erőforrás és az alapanyag választás szempontjából is átrendezték a hangsúlyokat. Mindezt figyelembe véve érdemes megfontolni a fenntarthatóság és a professzionális zöld tisztítás mellett elkötelezett Steven Ashkin a The Ashkin Group elnökének 3 üzleti tanácsát 2022-ben.
„Be kell vallanom, egy ideje azt hittem, hogy a COVID mögöttünk van. De még nem tartunk ott. Tehát most arra kell összpontosítanunk, hogy 2022 a lehető legsikeresebb év legyen a professzionális takarítási szolgáltatók számára.” – hangsúlyozza Ashkin, aki 3 üzleti területen jelöli ki a fókuszpontokat az új évre.
-
Átgondolt innováció
Mivel mindannyian igyekeztünk minél gyorsabban megküzdeni a világjárvánnyal, egyes vállalkozók anélkül vetették bele magukat a különböző új tisztítási és fertőtlenítési technológiákba, hogy ezeket teljesen megértették volna. Idén összpontosítsunk arra, amit a legjobban csinálunk, és csak alapos vizsgálat után fogadjunk el változtatásokat – javasolja a szakember.
-
Költség kontra minőség
Takarítási vállalkozóként most egy új üzleti világban kell érvényesülnünk. Ma már nem a szolgáltatás költsége az elsődleges vagy egyedüli döntési szempont az ügyfeleknél. A professzionális takarítást sokáig alulértékelték, de most, amikor a hatékony tisztítás, valamint az épülethasználók egészségének és biztonságának védelme jelentik a fő gondot, könnyebb rávilágítani, hogy a minőségi takarítás többe kerülhet ugyan, de hosszú- és rövid távon is megtérül - hívja fel a figyelmet Ashkin.
-
Fektessünk az emberekbe
Az emberi tényezőről sem feledkezhetünk meg! Különösen a jelenlegi munkaerőhiány mellett egyértelmű, hogy a takarítómunkásokat meg kell becsülni és tovább kell képezni. A képzésbe, oktatásba, rugalmas időbeosztásba (ha lehetséges) és egyéb juttatásokba történő befektetés nemcsak több munkavállalót vonz, de hosszútávon el is kötelezi őket.
forrás: cleanlink.com