FbPixel
2024 április 16.
Épületüzemeltetés

Egyre fontosabb szempont a megfelelő munkahelyi élmény

Egyre fontosabb szempont a megfelelő munkahelyi élmény

A járvány egyik hozadéka volt felgyorsult a digitalizáció is, aminek középpontjában többnyire a megváltozott munkakörülmények támogatása és a minél biztonságosabb környezet megteremtése áll. Időközben olyan megoldások, alkalmazások is utat törtek maguknak, amelyek elsősorban a munkavállalói és látogatói élményt helyezik középpontba. Ilyen például a Spica Technologies MyWorkplace applikációja is.

Biztos pont a változó mindennapokhoz

Az M&G nemzetközi vállalat befektetőként is részt vett a Spica Technologies MyWorkplace applikációjának fejlesztésében. A vállalat célja az volt, hogy egy olyan eszköz szülessen, mellyel hatékonyan képes növelni a kollégák felhasználói élményét. A munkavállalói élmény növelésére korábban is tett kísérleteket a befektetési vállalat, de azok nem integrált megoldások voltak, és nem tudták maximálisan kiszolgálni az igényeket. Ezért is néztek olyan lehetőség után, ami gyors, dinamikus, felhasználóbarát, és folyamatosan frissül. A választásuk a MyWorkplace-re esett - – foglalja össze a a Facilities Management Journal.

A Spica Technologies által fejlesztett alkalmazás célja a munkahelyi élet egyszerűsítése, legyen szó asztalok, szekrények, zuhanyzók vagy parkolóhelyek foglalásáról, az épület alaprajzának áttekintéséről vagy a létesítményüzemeltetőknek szánt kérések továbbításáról. Az app segítségével egy QR kód beolvasásával például azonnal elküldhető az FM-nek egy üzenet egy eszköz meghibásodásáról, amelynek állapota így folyamatosan nyomon követhetővé is válik.

Hasonló alkalmazások bevezetésénél célszerű azt eleinte csak kisebb egységeken tesztelni. Így történt ez az M&G esetében is, ahol először csak a kisebb létszámú Edinburgh-i irodájukban kísérleteztek az újdonsággal, és a pozitív visszajelzések után vezették be szélesebb körben. Nagy hasznát vették az alkalmazásnak a koronavírus járvány idején is, hiszen az új helyzetben rengeteg adatot tudtak gyűjteni a munkavállalók új preferenciáiról. Ennek köszönhető, hogy a cég nagyon gyorsan alkalmazkodott a teljes mértékben az új munkamódszerekhez.

Mire jó egy munkahelyi élményt javító alkalmazás?

Mivel az irodák az otthon kényelmével versenyeznek, ezért a hasonló alkalmazások legfontosabb feladata, hogy a lehető leginkább zökkenőmentessé tegyék a munkanapokat. Mivel képes a különböző érzékelőkhöz kapcsolódva figyelni, hogy az épületek egyes területeit hogyan használják a dolgozók, a MyWorkplace a hibrid munkavégzés esetén is nagy segítségnek bizonyult. Ezek az adatok nagyon hasznosak a szolgáltató csapatok, például a takarítók vagy a karbantartók számára.

Az alkalmazás az irodában dolgozók egymás közötti egyeztetéseit és a vállalat belső kommunikációját is egyszerűbbé teszi. Nagyobb irodákban további előnye az applikációnak, hogy képes megmutatni az egyes kollégák tartózkodási helyét, és el is navigál oda. Egy MyWorkplace-hez hasonló alkalmazás tehát nagyban megkönnyítheti a munkavállalók irodában töltött napjait.

AMH
48 cikk