FbPixel
2024 március 29.
Ingatlan

A dolgozói élmény és a fenntarthatóság a sláger

A dolgozói élmény és a fenntarthatóság a sláger

Az irodapiacon a dolgozói élmény mellett egyértelműen az energiahatékonyság lett a legfontosabb szempont, amely párosul a közösségi terek felértékelődésével. Az elmúlt időszak változásaira reagálva az irodák a fenntarthatóságra törekednek, emellett a posztcovid időszakban megerősödött kényelmi funkciók uralják a munkatereket - tudta meg az FM Business szerkesztősége.

Április 27-én a Várkert Bazárban 12 kategóriában hirdették ki a győzteseket Az Év Irodája versenyen, ahol hagyományosan az irodákat, az irodaházakat, a közösségi tereket és az év belsőépítész cégét díjazták.

204 nevezés érkezett, amelyek közül a neves szakemberekből álló szakmai zsűri 12 kategóriában hirdette ki a győzteseket az irodákat, irodaházakat, közösségi tereket, illetve a belsőépítészeti vállalatokat értékelve. 

Munkahelyi trendek

Az Év Irodája verseny mindig a legfontosabb munkahelyi trendeket jeleníti meg, így az idei pályázatokból is kiválóan kirajzolódtak az elmúlt időszak jellemzői. Bár folyamatosan módosulnak az igények, de az irodák továbbra is a társadalmi-gazdasági élet legfontosabb színterei maradnak, ahol a munkavállalók találkozhatnak, ötletelhetnek és ahol a vállalati értékek is megjelennek.

Az év irodája - FM Business facility management portál, fmbusiness.hu

Míg a pandémia és a poszt-covid időszakában a visszatérés az irodákba és a hibrid modell elterjedése határozta meg az irodapiacot, tavaly óta a munkahelyek a közösségi szerepre, a kényelmes és otthonos terekre, valamint az energiahatékonyságra fókuszálnak a fenntarthatósággal együtt. Emellett a versenyen egyre markánsabban megjelennek a vidéki nagyvárosok irodái is, vagyis az elmúlt húsz évben átalakuló irodakultúra már nem csak a fővárosi alpiacokon valósul meg. 

„Ismét jelentős számú pályázat érkezett Az Év Irodája versenyre, vagyis a megmérettetés immár tizenharmadik éve meghatározó szerepet tölt be a hazai munkakultúra és irodapiac fejlődésében. Bár az elmúlt években számos világgazdasági és társadalmi esemény befolyásolta a mindennapjainkat, az irodapiac igazán válságálló szektor, hiszen mindig képes a megújulásra. Idén is sok újdonsággal találkozhattunk, a poszt-covid időszakban már minden a kényelemről, a fenntarthatóságról, az energiahatékonyságról és a digitalizációs forradalomról szól. Mindenkit arra biztatok, hogy ismerje meg az idei versenyünkre beérkezett pályázatokat, győzteseket és helyezetteket, hiszen az elmúlt években annyi változást tapasztalhattunk meg, mint más esetben több évtized alatt” – mondta Fodor Dániel, Az Év Irodája társtulajdonosa és főszervezője.

Az Év Irodája győztesek 

Az idei évben Az Év Irodája Kisvállalati díjat a Webstar érdemelte ki, amely az alkotás és az informatika világát szintetizálta egy kényelmes és igényes pécsi irodatérben. Az Év Irodája Nagyvállalati díjat a OTP M12 nyerte: a Madarász utcai új irodaház a legújabb trendeknek megfelelő kényelmi és fenntartható szolgáltatásokat kínál a dolgozóknak.

Az Év Székháza díjat a Mol Campus kapta, amely nem csupán egy új ikonikus épület a magyar ingatlanpiacon, hanem a legkorszerűbb munkakultúra-trendek jelennek meg az irodatoronyban. Az Év Ipari Irodája elismerést az Unilever Nyírbátori Háztartásvegyipari Gyára nyerte, ahol az üzemek ipari világát egyesítették a dolgozók irodai kényelmével.

Az Év Szakmai Irodája díjat a Basic Collection érdemelte ki, amely design bútorok forgalmazásával foglalkozó vállalatként hozta létre modern bemutatótermét és irodáját. Az Év Irodaparkja a BOSCH irodája lett, amely egy világszínvonalú fejlesztőkomplexumot alakított ki.

Az Év Irodája Design díjat az Artificial Group kapta, amely egy patinás belvárosi palotában alakította ki különleges miliővel rendelkező irodáját. Az Év Környezettudatos Irodája elismerést az UNI-INVEST érdemelte ki, amely kertvárosi környezetben építette fel saját fenntartható vállalati irodaházát.

Office Branding Különdíjat kapott a Diageo BRAND New Adventure-Project Walker, amelynek környezettudatos munkahelyén az employer branding példaértékű módon érvényesül. Az Év Közösségi Tere a Mad Dog Coffee Hangár lett, amely hiánypótló kávézóként és közösségi térként jött létre a Váci úti irodafolyosón.

Az Év Belsőépítész Cége a Minusplus lett, amely független építésztervező és designer irodaként számos világszínvonalú projektben működött közre. Az Év Irodaháza pedig a Budapest ONE, amely Dél-Buda Városközpont ikonikus, WELL-minősítéssel rendelkező irodakomplexuma.

fmbusiness.hu
403 cikk

fmbusiness.hu Az fmbusiness.hu létesítményüzemeltetési portál.

Facility management hírek, érdekességek, innovációk és riportok az online térben. Az fmbusiness.hu üzemeltetője és hírügynöksége az Arany-Média Hírügynökség. A facility management hírportál főbb témái: épületüzemeltetés, létesítményüzemeltetés, ingatlan és irodaház hírek, építési és öko technológiák, külföldi és hazai szakmai érdekességek, újdonságok.