FbPixel
2024 április 19.

#karbantartás

Amit ma megjavíthatsz, ne halaszd holnapra

Felmérések szerint a karbantartási munkálatok elhalasztásával rövid távon megspórolt költségek átlagosan négyszeresét kell ráfordítaniuk a cégeknek a későbbi felújításokra. Különböző okokból azonban mégis több milliárd dollárnyi munkálatot késlelteknek a vállalatok. Van 5 érvünk a halogatás ellen.

Tetőkarbantartás: egy nyelvet beszélünk?

Ha a tető szorul karbantartásra, az többnyire sürgős megoldást kíván – biztonsági és anyagi okokból egyaránt. A létesítményüzemeltetők ilyen esetekben gyakran kapnak szakkifejezésekkel tűzdelt magyarázatokat a hibára és az ajánlatok értelmezésénél sem biztos, hogy a két fél – a facility manager és a kivitelező –

3 tipp a parkolóház karbantartásához

Talán sok létesítményüzemeltető számára nem toplistás teendő a garázs vagy parkolóház karbantartása, pedig sokat hozzáad egy épület értékéhez, minőségéhez.

Üzemeltetési és karbantartási trendek, amikre érdemes odafigyelni 2022-ben

A világjárvány által előidézett változtatások közül sok állandósult 2021-ben, fokozatosan átalakult, ahogyan az üzemeltetési és karbantartási (O&M) csapatok dolgoznak. Mutatjuk az idei év 5 trendjét!

6 tipp a hatékony karbantartáshoz

A karbantartásért felelős facility managerek egyik legfontosabb feladata a folyamatok megfelelő optimalizálása a minél hatékonyabb működéshez, hiszen egy alapvető berendezés rövid leállása is komoly fennakadásokhoz vezethet. Íme 6 tanács a karbantartások optimalizálásához!

A betonrepedések komoly kockázatot jelentenek - Mit tehet az FM?

A betonrepedésekhez vezető folyamat akár évekig is eltarthat, de aztán jellemzően gyorsuló ütemben romlik a helyzet. Ez az állapotromlás számos (élet)veszélyes helyzet okozója is lehet, éppen ezért az facility managereknek fokozottan ügyelniük kell a probléma mielőbbi felismerésére és kezelésére.

Így előzhetők meg a téves riasztások

A nem megfelelően karbantartott riasztórendszerek okozzák a tűz- és biztonsági riasztások több mint 30%-át – derül ki a brit Samsic létesítménygazdálkodási szolgáltató kutatásából. Bár a kutatás brit adatokon alapul, érdemes áttekinteni az eredményeket, ugyanis a magyar létesítménygazdák is gyakran tapasztalhatnak téves riasztásokat.

A külcsín nem minden, de egy FM-nek adnia kell rá

Fontos, hogy egy épület ne csak látszólag legyen tiszta, hanem valóban rendszeresen és alaposan takarítsák kívül-belül. Fontos, hogy egy FM tudja, mi teszi a bérlőkre a legmélyebb benyomást, ami alapján még azelőtt ítéletet mondanak egy létesítményről, hogy belépnének oda.