FbPixel
2024 november 04.
Magyarország

Miket visznek haza a magyarok a szállodákból?

Miket visznek haza a magyarok a szállodákból?

Papucs, tusfürdő, köntös és varrókészlet: ezeknek szinte mindig lába kél. De van, amit ott hagynak. Az fmbusiness.hu cikkéből az is kiderül, hogy mit felejtenek ott, valamint, hogy merre megy a szállodatermékek piaca.

A kisebb kiszerelésű illatszereket és a hotel logójával ellátott köntöst, valamint papucsot szinte mindig magukkal viszik a magyarok a szállodákból, függetlenül attól, hogy ötcsillagos hotelről vagy egy olcsóbb szállodáról van-e szó. Az egyik legnagyobb hazai, szállodatermékeket forgalmazó cég szerint a szállodák új ötletekkel és trendekkel reagálnak az eltulajdonításra.

Nem újdonság, hogy a szállodákból az apróbb tárgyakat, kikészített illatszereket, törölközőket magukkal viszik a távozó vendégek. Tankó Balázs, a szállodatermekek.hu ügyvezetője elmesélte, hogy a szállodarecepciósokkal történt beszélgetések alapján megdöbbentő történeteket hallanak. Mint azt a szakember mondja, olyan is előfordult, hogy a falról a festményt levette az egyik vendég és a táskájában kvitte. A törölköző- és papucslopás alap dolognak számít szinte. De viszik a köntöst is, bár erre most már vannak új technológiák, például a Hard Rock Hotelekben már lopásgátlót tesznek a köntösre és a recepción megkérdezik, hogy a táskában lévő köntöst is felírhatják-e a számlára.

Mik a szállodai slágertermékek?

A két sláger termék egyébként a kinyitott tusfürdő és a sampon, valamint a varrókészlet. Ezeket szinte mindig elviszik, de nagyobb keletje van azoknak a papucsoknak és köntösöknek is, amelyeken szerepel a szálloda logója. „Persze nem feltétlenül lopás, ha a használt papucsot hazaviszi magával a vendég, de sokszor egyet elhasználnak, majd a recepción kérnek még egyet, mert a másik elszakadt, majd az újat már viszik is haza magukkal” – mondja a szakember.

miket lopnak a szállodákból - fmbusiness.hu hírek

Azt gondolnánk, hogy a luxushotelek létesítményüzemeltetői kevésbé kiszolgáltatott helyzetben vannak, de nem. Mint azt az fmbusiness.hu a szállodatermékeket forgalmazó szakembertől megtudta, szállodakategóriától függetlenül viszik a termékeket. Az ötcsillagos szállodából is elviszi a vendég. „Miután kifizeti a százezer forintos szállást, elviszi az ezer forintot érő tusfürdő, sampon és mindenféle apró termékek kombinációját. Nagyon sokszor kiürítik a szobát” – mondja Tankó Balázs.

Mit hagynak a vendégek a szállodában?

Tankó Balázs szerint nem csak az figyelhető meg pontosan, hogy mit visznek, de az is, amit otthagynak a vendégek a hotelekben.

„A cipőkanalat és a fésűt és fogkefét nem szokták elvinni, ezt valahogy illetlennek tartják a vendégek és úgy gondolják, ezek drágább termékek, mint a kis kiszerelésű tisztálkodószerek és krémek.”

Az ügyvezető igazgató szerint új trend figyelhető meg, a szállodák inkább árulni kezdték ezeket a termékeket, hogy a vendégek ilyen módon haza tudják vinni őket emlékbe. A nagyobb láncok komplett saját márkás termékpalettával rukkoltak elő.

„Van olyan hotel, ahol kifejezetten saját termékcsaládot gyártatnak. Ebbe nem csak a kozmetikumok tartoznak bele, de ruhák, köntösök, törölközők, papucsok, írószerek és egyéb használati tárgyak is. Mindemellett egyre több aprósággal igyekeznek kedveskedni a hotelek a vendégeknek: azt figyeltük meg például, hogy egyre több helyen tesznek be például fogkefét a szobákba. De van olyan szálloda is, ahol a hét minden napján más ízű bonbont tesznek be a szobákba. Tapasztalataink szerint az se mindegy, hogy milyen nemzetközi ismertsége van a kozmetikumoknak. Érdekes tény, hogy az olasz La Bottega - mely a világ egyik vezető gyártója - termékeit szívesebben vásárolják meg a vendégek, mint lopják el, így sok hotel szerint érdemes ezekbe fektetni” - tette hozzá Tankó Balázs.

Környezettudatosság

A piacot egyébként a környezettudatosság is mozgatja. „Nagy mennyiségben előállított olcsóbb termékekről beszélünk, tehát fontos, hogy milyen távolságból hozzuk ezeket a termékeket. Ezeken belül a papíráru drágult a legjobban a szállodai fogyó termékek közül. Egy új trend is megfigyelhető a piacon: újrahasznosított papírból vagy lebomló anyagból szeretné szinte mindenki a használati eszközök, mint a fogkefék, fésűk vagy éppen a cipőkanál csomagolását. A tusfürdők és samponok tekintetében pedig inkább a nagyobb kiszerelés felé mozdult el a piac. Úgy látom, hogy egyre fontosabbá válik a környezettudatosság” – mondta a szakember.

Fotó: szallodatermekek.hu

fmbusiness.hu
533 cikk

fmbusiness.hu Az fmbusiness.hu létesítményüzemeltetési portál.

Facility management hírek, érdekességek, innovációk és riportok az online térben. Az fmbusiness.hu üzemeltetője és hírügynöksége az Arany-Média Hírügynökség. A facility management hírportál főbb témái: épületüzemeltetés, létesítményüzemeltetés, ingatlan és irodaház hírek, építési és öko technológiák, külföldi és hazai szakmai érdekességek, újdonságok.