A karácsonyi leállás után szép lassan visszatérnek a munkavállalók az irodákba, amik az elmúlt hetekben kihasználatlanul álltak, és talán a takarító személyzet sem látogatta olyan gyakran, mint egy frekventáltabb időszakban. Érdemes tehát az üzemeltetőknek végiggondolni, hogy mi mindent kell megtenniük év elején, hogy ne érhesse szó a ház elejét.
Tiszta munkakörnyezet = nagyobb hatékonyság
Az év végi (általában hosszabb) szabadság után nem könnyű a munkavállalóknak visszarázódni a dolgos hétköznapokba. Az év eleji demotiváltságon csak tovább ronthat, ha rendetlenség vagy felhalmozódott kosz fogadja az alkalmazottakat az irodában. Bizonyított tény azonban, hogy pozitív hatással van az általános morálra, és a produktivitás nagymértékben megnő, ha a munkavégzés helye tiszta és rendezett.
Egy irodákban, ahol nagy a napi forgalom, és nemcsak a munkavállalók, de vendégek is használják, gyorsan felhalmozódnak a szennyeződések. Éppen ezért kulcsfontosságú a napi szintű takarítás.A tiszta iroda nemcsak a termelékenységet, a kreativitást és a koncentrációt javítja, de olyan központi helyeken, mint a recepció, előcsarnok vagy egyéb közösségi terek, a jó benyomást is erősíti a meglévő és potenciális ügyfelekben.
CHECK LIST - Napi teendők egy irodában
- Minden munkaterület, mosdó, konyha és közösségi tér napi szintű tisztítása
- Telefonok és munkaállomások tisztítása és fertőtlenítése
- Felületek, fogantyúk és kilincsek tisztítása
- Villanykapcsolók és ajtókeretek letörlése
- Porszívózás vagy söprés, felmosás
- Szemeteskukák ürítése, szükség esetén tisztítása, fertőtlenítése
- Monitorok és billentyűzetek portalanítása és letörlése
- Ablakok és egyéb üvegfelületek foltjainak tisztítása
- Pókhálók eltávolítása és a lámpatestek portalanítása
- Recepció takarítása
- Élelmiszer-előkészítő területek takarítása
- Tárgyalótermek/közösségi terek tisztítása
A tisztaság nemcsak esztétikai, biztonsági kérdés is
A járványhelyzetben különös figyelmet kell fordítani a rendszeres fertőtlenítésre és a további egészségügyi előírásokra, de a koronavírustól függetlenül is komoly kockázatot jelenthet egy nem megfelelően takarított iroda.
Az elhanyagolt mosdók rengeteg baktériumot vagy vírust terjeszthetnek, és ha a megfelelő kézhigiéniához sem biztosítottak a feltételek (szappan, fertőtlenítő, külön kéztörlő vagy szárító), ez még fokozottabbá válik.
Ha pedig egészségügyi okokból tizedelődik meg a munkaképes alkalmazottak száma, az a cég számára is komoly kiesést okozhat. Éppen ezért javasolt kiemelt figyelmet fordítani a rendszeres és alapos takarításra, amelyhez általában elengedhetetlen egy profi és megbízható takarítócég alkalmazása.