Augusztus 6-án szerdán több hazai bank ügyfeleinél előfordult, hogy korábbi bankkártyás tranzakcióikkal ismételten megterhelték fizetési számláikat. A hiba oka egyetlen, bankszektoron kívüli kártyaelfogadó technikai problémájára vezethető vissza - jelentette közleményében a Magyar Bankszövetség.
Mint azt az fmbusiness.hu megtudta, ilyen esetekben mind a kártyatársaságok, mind a bankok a tranzakciók technikai feldolgozását végzik.
A bankok azonnal megkezdték az érintett tranzakciók vizsgálatát és az ügyfelek megfelelő tájékoztatását. A helytelen terhelések helyreállítása megtörtént - szögezte le a bankszövetség.
Bár a duplikált tranzakciók aránya a bankszektor teljes forgalmához viszonyítva nem jelentős, a Magyar Bankszövetség folyamatosan egyeztet az érintett szereplőkkel, különös tekintettel a Magyar Nemzeti Bankra.
Az Országos Fizetési Szolgáltató Zrt. csütörtökön késő este jelezte, hogy egy szállítójánál bekövetkezett technikai hiba miatt több partnerbankjuk ügyfeleinek egyes kártyás vásárlási tranzakcióit duplán terhelték a számlákra
A hiba elhárítása haladéktalanul megtörtént. Az érintett kártyabirtokosoknak ezzel kapcsolatban nem volt teendőjük, mert a tévesen beterhelt összegek teljeskörű jóváírásáról saját kártyakibocsátó bankjuk automatikusan gondoskodott.
A fizetési szolgáltató minden érintett ügyféltől és pénzforgalmi szolgáltatótól elnézést kért az okozott kellemetlenségért.
Forrás: MTI, illusztráció: pixabay.com

Az fmbusiness.hu létesítményüzemeltetési portál.


